• .....
  • ..... ......................

 

 

Isuzu D-Max 1ste Diesel in Australian Desert Race
Wednesday 05 May 2010

Isuzu D-Max 1ste Diesel in Australian Desert Race

5 maanden na zijn topprestatie in DAKAR 2009 als eerste Diesel Pickup bevestigt de D-Max zijn kwaliteiten door als 1ste Diesel te eindigen in de Tattersall Finke Desert Race die gehouden wordt in het onherbergzame Northern Territory in Australië.

Bruce Garland en Harry Suzuki stuurden met hun D-Max naar de derde plaats in de Extreme 4WD klasse, een klasse voor voertuigen met een benzinemotor kleiner dan 6 liter of een dieselmotor kleiner dan 7,2 liter.  De 3 liter Isuzu diesel werd uiteindelijk dus de eerste diesel in de race.

Deelname aan deze race wordt door het team gezien als hulp voor de voorbereiding van de DAKAR 2010

 
Juli 2006: Isuzu pick-up breekt zuinigheidsrecord
Saturday 08 March 2008

In het Verenigd Koninkrijk heeft een standaard Isuzu Rodeo een nieuw zuinigheidsrecord gevestigd door slechts 5,43 liter per 100 km te verbruiken.
Over een afstand van 1373 km, het traject van "Land's End" in het uiterste zuidwesten van Engeland tot "John o'Groat's" in het uiterste noordoosten, werd slechts 74,5 liter diesel verbruikt. Eén volle brandstoftank bevat 76 liter.
Het is de eerste keer dat een pick-up van deze categorie in deze uitdaging (het afleggen van het traject met één volle brandstoftank) slaagt en de hele oefening duurde net geen 22 uur.

Chris Roberts en Matt Saunders:
" We hebben voordien even geoefend om te bepalen dat het meest economische toerental rond de 1600 toeren ligt. Dit betekent dat we een snelheid van ongeveer 60km/uur konden aanhouden en soms lieten we onszelf toe om, vooral bij bergaf, tot 90 km/uur te gaan. We reden met een niet aangeklede wagen, enkel de laadbak was gesloten met een vlakke afdekking om windweerstand een beetje te minimaliseren."
Het idee om deze uitdaging aan te gaan ontstond vorig jaar toen me verteld werd dat de Isuzu Rodeo toch wel erg zuinig was in dagelijks gebruik. We zouden dit zeker nog eens doen maar ik denk dat de concurrerende pick-up merken nog wel een tijdje werk hebben om dit record te breken met een standaard wagen."

 

Compuexpert